אספקת מזון למסעדות

אספקת מזון למסעדות הפכה לאתגר משמעותי עבור ספקי מזון בתקופת הקורונה. שרשרת אספקת המזון הינה מורכבת ובמהלך תקופת הקורונה חלו בה שיבושים משמעותיים. במהלך תקופת הקורונה ספקי מזון נאלצו להתמודד עם עיכובים שונים בשרשראות האספקה והדבר השפיע בצורה קשה גם על ענף המסעדנות. בעלי מסעדות נאלצו פעמים רבות לעבוד עם מספר רב של ספקים כדי לספק ללקוחותיהם את המנות המובטחות. בנוסף, מסעדות רבות נסגרו במהלך תקופת הקורונה ולכן גם ספקי המזון נתקעו עם סחורה רבה שלא ניתן למכור אותה.

מבנה שרשרת אספקת מזון למסעדות

  • גידול המזון בחווה – בשלב זה עוסק החקלאי בגידול המזון הנדרש.
  • עיבוד המזון – בשלב זה, צמחים ובעלי חיים עוברים עיבוד לצורה שבה ניתן לצרוך אותם כמאכלים.
  • שינוע המזון והפצתו – לאחר שהמזון נעשה אכיל, הוא מועבר ומחולק לקמעונאי או לספק. מפיצים מוכרים פריטי מזון, מנהלים מלאי, מפחיתים עלויות ומבצעים פעולות נוספות כדי להוסיף ערך לפריט המזון.
  • קבלת המזון אצל הסיטונאי – בשלב זה מתבצע שיווק מזון למסעדות על ידי הגוף הסיטונאי שמקבל את המזון מהמפיצים.
  • הגשת המזון לצרכן – בשלב זה הצרכן מזמין אוכל במסעדה ומקבל אותו כאשר הוא מעובד, מבושל ומוכן לחלוטין לאכילה.

בכל אחד מחמשת השלבים אשר פורטו לעיל, יכולים להתרחש עיכובים, שיבושים ובעיות אחרות. במהלך תקופת הקורונה, בעיות בשרשרת האספקה הותירה מסעדנים רבים חסרי אונים. פעמים רבות העיכובים גרמו לכך שהם נאלצו להתפשר על רכיבים פחות איכותיים במנות שלהם.

השפעות גלובליות על בעיות בשרשרת האספקה

בעידן הגלובליזציה, בעיה בשרשרת האספקה בקצה אחד של העולם, משפיעה כמובן על קצהו השני. במהלך השנים הנקודות השונות לאורך שרשראות האספקה הגלובלית הפכו לתלויות אחת בשנייה. כך למשל בעל מסעדה שהתרגל להזמין רכיב מסוים שמגדלים אותו בסין למשל, נאלץ לחפש אלטרנטיבות עקב שיבושים שנוצרו בגלל נגיף הקורונה במדינה זו. בעיות מסוג זה ממחישות עד כמה העולם הפך לגלובלי ועד כמה רכיבי שרשרת האספקה תלויים זה בזה.

חשיבות הלוגיסטיקה בניהול אספקת מזון

לוגיסטיקה הינה תהליך של העברה ושינוע של סחורות מנקודת המוצא לנקודת היעד. לשם השגת מטרה זו נדרשים תכנון, יישום וכן בקרה על התהליך. במקור המונח התייחס לצורך לדאוג לאספקה יעילה של ציוד ומוצרי מזון אל הכוחות הלוחמים בצבאות העולם העתיק. בצבאות רומא וביוון העתיקה היו קציני צבא שתוארו כלוגיסטיקס. אלו דאגו לצרכיהם הלוגיסטיים של הכוחות הלוחמים. מכיוון שלמרכיבי מזון רבים יש תוחלת חיים קצרה והם מיוצרים באזורים שונים ברחבי העולם, לוגיסטיקה אופטימאלית היא חיונית כדי להבטיח ניהול אפקטיבי של אספקה מזון. בנוסף, הובלה יעלה מפחיתה או מונעת לחלוטין בזבוז של חומרים ומסייעת לשנע מוצרים בזמן למקום הנכון.

אספקת מזון למסעדות בחברת א.ג.מ, חברת א.ג.מ סחר במזון בע”מ עוסקת בתחום של אספקת מזון למסעדות כבר למעלה משלושים שנה. במהלך השנים צברה החברה מוניטין כחברת שיווק וסיטונאות מזון מהמובילות בארץ. גם במהלך תקופת הקורונה הוספנו לספק ללקוחותינו מגוון של מוצרים איכותיים. בניגוד לספקי מזון אחרים, אצלנו בא.ג.מ ישנו מגוון רחב במיוחד של מוצרים. אנו יודעים כיצד לספק מעטפת מלאה של מוצרים עבור כל צרכי הלקוחות שלנו ובכך חוסכים את הטרחה שבהתנהלות מול ספקים מרובים. אם לדוגמא אתם אולם אירועים שמעוניין לרכוש קטניות בסיטונאות ובו בזמן גם לרכוש פיצוחים, אצלנו אתם יכולים. אז אם חיפשתם חברה וותיקה ואמינה שעוסקת באספקת מזון למסעדות שנים ארוכות אתם יכולים להפסיק לחפש. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן