טיפים לאחסון קטניות בצורה נכונה

קטניות הם אחד ממוצרי היסוד הנפוצים ביותר והנמכרים ביותר בשוק הישראלי, וסביר להניח שיש מספר רב של סוגי קטניות בכל מטבח או מזווה בישראל. עם קטניות מסוגים שונים ניתן להכין מרקים, סלטים, תבשילים שונים, פשטידות והרשימה עוד ארוכה…

ואולם, שאלתם את עצמכם פעם מה הדרך הנכונה ביותר עבור אחסון קטניות או אחסון מזון כדי שישמרו בצורה הטובה ביותר? ערכתם קניית מוצרי מזון בסיטונאות ומתלבטים כיצד לאחסן כל סוג של מזון? מיד נעבור על מספר טיפים חשובים שישמרו על הקטניות טריות.

אחסון קטניות בצורה שתשמור על טריות לאורך זמן – כל הסודות

אז למה חשוב לשים לב באחסון קטניות? ראשית, לתנאי האחסון ומזג האוויר. מומלץ לאחסן קטניות באזורים קרירים. ככל שהאזור בו יאוחסנו הקטניות או מוצרי המזון יהיה קר יותר, כך יורד הסיכוי להצטברות של חיידקים או עובש באזור. אחסון קטניות מומלץ באזורים מרוחקים ממפיצי חום: לא לצד תנור אפייה, מיקרוגל או מכשירי חשמל אחרים.

לצד זאת, אחסון מזון או אחסון קטניות ישמור על המוצרים לאורך זמן יותר אם האזור יהיה יבש. הרחיקו את מקום אחסון הקטניות מאזורים לחים או רטובים ככל הניתן, כמו צינורות או ברזים. אם ישנה אפשרות, מומלץ לשמור מזון יבש באזורים מוצלים וחשוכים, כדי להאריך את זמן החיים והטריות של המוצרים.

אחסון קטניות במיכלים אטומים – הדרך הנכונה לאחסון

ערכתם קניית קטניות בסיטונאות או בכמות גדולה וכעת הינכם מחפשים פתרונות אחסון? מעבר לתנאי מזג האוויר והסביבה האופטימליים עליהם עברנו, אחסון קטניות מומלץ לבצע בקופסאות סגורות ואטומות. כך תבטיחו שהקטניות ישמרו טריות ולא יתייבשו לאורך זמן. מעבר לכך, כך יורד הסיכוי שחרקים יגיעו למזון או לאזור האחסון שלכם.

כאשר מאחסנים קטניות בכלי זכוכית או כלים אטומים אחרים, חשוב לוודא שהמיכל מלא כמעט עד סופו, כדי להבטיח שיכנס אליו כמה שפחות אוויר. פחות אוויר משמעו תהליך חמצון איטי יותר.

כיום יש יותר ויותר פתרונות לאחסון מזון וקטניות במיכלים סגורים ואטומים בצורה שתהיה נעימה לעין. כך, ניתן לסדר את הקטניות בקופסאות בגודל תואם ולהוסיף מדבקה שתסמן מה בתוך כל קופסה. אפשרות נוספת היא אחסון בצנצנות בגדלים שונים, כך שאחסון הקטניות לא יהיה רק יעיל אלא גם דקורטיבי ויקשט את המטבח או את המזווה שלכם.

הקפאת קטניות לשמירה על טריות

נוסעים לחופשה ארוכה, או שמצאתם את עצמכם לא משתמשים בחומרי גלם שרכשתם? במקרה בו אתם אינכם משתמשים בקטניות לאורך זמן, אך אינכם רוצים להיפטר מהן או לזרוק אותן לפח – ניתן לאחסן קטניות שונות בהקפאה לתקופות של מספר חודשים. כך הקטניות ישמרו על טריותן, ואתם תוכלו להשתמש בהן בזמנכם. הקפאת קטניות תורמת גם בהרחקת מזיקים.

כפי שאמרנו, קטניות הינן מצרך נפוץ ובסיסי במטבח הישראלי. ועל מנת להימנע מבזבוז מיותר, לחסוך כסף ולהימנע ממזיקים כאלה ואחרים – מומלץ מאוד לאחסן את הקטניות בצורה הטובה ביותר, לפי הטיפים השונים שניתנו כאן. 

לרכישת קטניות שונות בסיטונאות צרו קשר עוד היום עם חברת א.ג.מ סחר מזון. חברת א.ג.מ הינה עסק משפחתי ותיק העוסק בשיווק קטניות, תבלינים, פיצוחים ומוצרים יבשים נוספים ובהפצתו למסעדות ועסקי מזון בכל רחבי הארץ. אנו עובדים עם החברות הגדולות והמובילות יותר בשוק, ואיננו מתפשרים על איכות המוצרים ועל שביעות רצון לקוחותינו. 

באתר האינטרנט שלנו תוכלו למצוא את קטלוג הקטניות ומוצרי המזון המלא, וכן ליצור קשר עם שירות הלקוחות שלנו לטובת הצעות מחיר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן